Maas Niederrheinpad deel 2 – Etappe 2

Maas Niederrheinpad deel 2 – Etappe 2

Steyl – Lobberich

We slapen prima. Moe van de warmte en een lange dag wandelen. We hebben gisteren in de supermarkt ontbijt gehaald. Dat zullen we onderweg op een mooi plekje opeten.

Vanwege de warmte korten we de route van vandaag wat in. We slaan een stuk langs de Maas en door de stad Venlo over. Hiervoor in de plaats lopen we door een natuurgebied met bos. Dat lijkt ons een goed ruil! Het eerste stuk moeten we echter eerst twee snelwegen oversteken. Dat zijn meestal niet de mooiste stukken. Maar we worden verrast! We lopen door bosjes en over groene fietspaden. Weliswaar met de snelweg nooit ver weg, maar het is schaduw en zeker niet vervelend. Fijn, want het is al aardig warm.

Bospaadjes tussen de snelwegen.
Oversteek A73/74

Daarna lopen we al snel een natuurgebied in met een enorm ‘gat’ in het midden waar een meertje jn ligt. Ik kan nergens vinden hoe het hier heet of waarom er zo’n enorm gat ligt. We eten ons ontbijt aan de rand van het gat, met uitzicht op het meertje. Onze nieuwe superkleine opvouwbare krukjes blijken erg handig te zijn!

Een enorm ‘gat’ met een meertje

Na het ontbijt gaan we verder door het bos. Het is even doorbijten op een hete weg langs het bos, maar daarna gaan we het bos in en sluiten we niet lang daarna aan op de oorspronkelijke route uit Venlo. Inmiddels is het ook weer tijd voor een pauze. We lopen even van de route voor een terras. We doen het vanwege de warmte rustig aan. Uurtje lopen, half uurtje bijkomen 😉

Warme weg langs het bos
Spannend paadje


We zijn inmiddels ook Duitsland ingelopen. We volgen een stuk het riviertje de Nette. Een mooi gebied met veel water. Het is duidelijk een toeristisch gebied hier, want het is onderweg een stuk drukker. Ee hebben ook het idee dat we hier eerder zijn geweest, maar weten niet goed meer wanneer. Na een uurtje is er precies weer een restaurant waar we kunnen stoppen om af te koelen. Helemaal lukt dat niet met de ‘glazen’ overkapping.

Langs de Nette
De Wittsee


Nu is het nog maar een uurtje naar het hotel. Het gaat door akkers en bos. Na een warm fietspad koelen we even af in de schaduw bij een meertje. Nog een laatste stukje over het warme fietspad en een hele warme straat door (geen bomen en vol in de zon) en we zijn bij het hotel. Het ziet er niet bijzonder uit van buiten en de stijl binnen is ook best bijzonder, maar de kamer is verder prima.

Groeten uit het Nettedal


Na de douche drinken we iets in het stadje. Veel is er niet of nog dicht. Iets dat we veel zien in Duitsland. Alles ugaat pas om zes uur of zo open. We vinden wel een leuk restaurant, met prima eten en een enorm lange druivenrank aan het plafond!

Nu lekker uitrusten en ons klaar maken voor wederom een warme dag morgen.